ایران کانتین: استفاده از کانکس به عنوان مدرسه پیش ساخته یا به اصطلاح کانکس کلاس درس، از بهترین رهیافت های ایجاد آموزشگاه یا مدرسه برای تحصیل دانش آموزان در مواقع بحران می باشد و در عین حال یکی از مشکلات اساسی و مهم برخی از مدارس در روستاها و شهرهای کشور است؛ مشکلی که استان گلستان هم از آن بی نصیب نمانده است!

کانکس یک سازه پیش ساخته است با چند پنجره کوچک که زمستان‌ها به شدت سرد و تابستان‌ها هم بسیار طاقت فرسا است و به همین جهت استفاده از آن به تنها صورت مقطعی می تواند، جوابگو باشد؛ با این حال شاهدیم برخی دانش آموزان در تمام ایام تحصیل، در این سازه های فلزی سپری می کنند. (توضیح ایران کانتین: لازم به ذکر است که در اینجا منظور از کانکس، کانکس های ورقی یا کانکس های ضعیف به لحاظ کیفیت ساخت می باشد که غالباً ارزان قیمت بوده و بدنه آن در برابر سرما و گرما عایق نیست؛ همچنین این گونه کانکس ها در برابر نفوذ آب و ات و جانوران مقاوم نبوده و متأسفانه در مواقع بحران توسط بعضی از شرکت های فاقد صلاحیت ساخت کانکس استاندارد، تولید و تزریق می شوند.)

در استان گلستان هم هستند دانش آموزانی که در این مدارس کوچک و آهنی با مشقت و سختی های زمانه تحصیل می کنند تا شاید بتوانند در آینده نقش سازنده ای در جامعه خود داشته باشند. هر چند در سنوات اخیر کلاس های آهنی جای خود را به مدارس استاندارد داده اما باز هم برخی از روستاها و شهرها نیازمند مشارکت خیران برای ساخت مدرسه استاندارد است تا دانش آموزان بتوانند با برخورداری از امکانات آموزشی مناسب راه پیشرفت را به خوبی طی کنند.

در این خصوص مدیر کل نوسازی و تجهیز مدارس استان گلستان گفت: ۹۲ مدرسه کانکسی در استان داشتیم که ۴۵ مدرسه با شروع تحویل مدارس سال ۹۷ جمع آوری شد. یاسر لیوانی افزود: برنامه داریم که کانکس های ۴۵ مدرسه باقیمانده را هم جمع آوری کنیم و البته عشایری بودن برخی از نقاط و کم بودن تعداد دانش آموزان ممکن است این اجازه را به ما ندهد. وی گفت: در آمار ما، کانکس هایی که مدارس آن ها هم در حال ساخت است، آمده بنابراین با بهره برداری از این پروژه ها آمار مدارس کانکسی ما کاهش می یابد. لیوانی گفت: دو مدرسه خشت و گلی در استان یکی در گنبدکاووس و دیگری در مراوه تپه داریم که کار عمرانی یکی شروع شده و دیگری هم باید مشکل زمینش برطرف شود تا آن کلنگ آن هم زده شود.

ناچار به استفاده از کانکس در برخی مناطق هستیم …

اما در حالی که مدیر کل نوسازی مدارس گلستان تعداد مدارس کانکسی را ۴۵ مورد اعلام می کند، مدیرکل آموزش و پرورش استان گلستان گفت: در ۷۲ مدرسه استان کانکس داریم که در برخی از این مدارس تعداد دانش آموزان آن کمتر از ۱۰ نفر است و فضای موجود مدرسه یا تخریبی و یا گِلی است. بیشترین مدارس کانکسی در گنبدکاووس با ۱۵ مورد (عشایری و روستا) وجود دارد و دلیل آن مهاجرت و کوچ زیاد است .

ادامه مطلب .


فارس کانکس | سفارش ساخت کانکس از شیراز مدارس ,کانکس ,مدرسه ,استان ,دانش ,گلستان ,دانش آموزان ,استان گلستان ,مدارس کانکسی ,تعداد دانش ,ساخت کانکس منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

ابراهیم صنوبر emohtava آرمان موویز | مرجع دانلود فیلم و انیمیشن با دوبله فارسی نطنز آنلاین جک پارکینگ - درب اتوماتیک | ایمن رهرو فروش و نصب انواع باسكول و سيستم هاي توزين صنایع دستی